10 marca br. na wolsztyńskim dworcu odbyła się konferencja prasowa w związku z otwarciem zmodernizowanej linii kolejowej 357 na odcinku Wolsztyn-Drzymałowo. W konferencji uczestniczyli m.in. Arnold Bresch - członek Zarządu PKP PLK Warszawa o dyrektor ds. realizacji inwestycji, Mariusz Olejniczak - dyrektor PKP PLK S.A. Zakładu Linii Kolejowych w Zielonej Górze, Zastępca Burmistrza Wolsztyna Tomasz Spiralski oraz Radosław Śledziński z Zespół Prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Podczas konferencji zwrócono uwagę na zwiększenie bezpieczeństwa na peronach oraz ich dostępności dla osób niepełnosprawnych. Podkreślono także, iż czynne są już przejazdy kolejowe na których także zwiększono bezpieczeństwo przejazdu. Dodatkowo każdy przejazd jest monitorowany.
Zastępca Burmistrza Tomasz Spiralski podkreślił znaczenie remontu dla dalszego rozwoju kolejnictwa w rejonie Wolsztyna. - Jest to inwestycja bardzo potrzebna. Poprawiła ona standard obsługi podróżnych i komunikacja. Co więcej bardzo dobrze wkomponowała się w budowę nowoczesnego Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego. - powiedział T. Spiralski.
Modernizacja linii 357 Wolsztyn-Drzymałowo wraz z pracami na wolsztyńskim dworcu kosztowała 115 mln zł. Realizowana była przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego oraz PKP PLK z wykorzystaniem środków unijnych.
W ramach tej inwestycji odrestaurowywana jest także kładka dla pieszych nad przejazdem kolejowym u zbiegu ulic 5 Stycznia i Poniatowskiego. Przejazd kojelowy w tym miejscu zamknięty będzie do końca marca br. Kładka powróci w kwietniu. Jej montaż i prace wykończeniowe będą prowadzone przede wszystkim w godzinach nocnych, tak aby jak najmniej utrudniać ruch samochodowy.