W ostatnim czasie duże dzieję się wokół wolsztyńskiej stacji klejowej. Rozpoczęte w marcu tego roku prace związane z rewitalizacją linii kolejowej 357, na odcinku Drzymałowo – Wolsztyn potrwają jeszcze do końca stycznia 2023 roku. Widać już jednak ich efekty w postaci nowego torowiska czy nowych wydłużonych i podwyższonych peronów w Wolsztynie.
W ramach tej inwestycji, realizowanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego oraz PKP PLK przy znacznym wsparciu środkami unijnymi, odrestaurowana będzie także kładka dla pieszych nad przejazdem kolejowym u zbiegu ulic 5 Stycznia i Poniatowskiego. Podjęte zabiegi piaskowania ponad stuletniej kładki ujawniły niestety w kilku miejscach jej zły stan techniczny a co za tym idzie konieczność zastosowania bardziej kosztownych rozwiązań technicznych. Kładka będzie musiała być zdemontowana i przetransportowana w inne miejsce, gdzie zostanie poddana renowacji, a następnie powróci na swoje miejsce, aby dalej służyć mieszkańcom.
Już niebawem zostanie także wybudowany nowy przystanek kolejowy w Adamowie po lewej stronie przejazdu kolejowego z drogą powiatową w kierunku Gościeszyna.
Modernizacja linii kolejowej oraz przebudowa peronów doskonale wpisują się w podjętą przez gminę Wolsztyn budowę Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego.
Kolejnym krokiem jest opracowanie dokumentacji projektowej na przedłużenie podziemnego tunelu łączącego dworzec z ulicą Kolejową wraz z windami dla osób z ograniczeniami ruchowymi.
Już na początku przyszłego roku powróci kolejowe połączenie z Wolsztyna do stolicy Wielkopolski a czas podróży ulegnie skróceniu.
Wzdłuż stacji realizowana jest natomiast gminna inwestycja polegająca na przebudowie rampy kolejowej z zachowaniem jej podstawowej funkcji. W ramach tego zadania zostanie wykonany chodnik, jezdnia, powstaną tu wzdłużne miejsca postojowe, energooszczędne oświetlenie uliczne oraz posadzonych zostanie 101 drzew. Budowany parking będzie parkingiem bezpłatnym.
Przy Zintegrowanym Centrum Komunikacyjnym uruchomiona zostanie 14 listopada br. jedna z trzech stacji roweru miejskiego, gdzie będzie można wypożyczyć rower. Pozostałe dwie stacje są ulokowane przy stadionie oraz na parkingu przy ulicy Komorowskiej. Przebudowa rampy kolejowej realizowana jest przy wsparciu Rządowego Funduszu Polski Ład, natomiast rower miejski z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020.