PKP PLK ogłosiło właśnie przetarg na odnawianie odcinka kolejowego Wolsztyn – Drzymałowo na linii 357. Zamówienie będzie realizowane w trybie „Projektuj i buduj”. Obejmie ono oprócz wymiany nawierzchni torowiska z rozjazdami także szereg prac dodatkowych m.in. na wolsztyńskim dworcu.
W ramach inwestycji wymieniona zostanie nawierzchnia torowiska wraz z podsypką, będąca w złym stanie technicznym. Poprawiony zostanie również stan większości obiektów inżynieryjnych oraz przejazdów, określony obecnie jako niedostateczny. Nieużywany wiadukt nad drogą na 50 kilometrze, zostanie rozebrany i zastąpiony przepustem. Również część nieczynnych przejazdów kolejowo-drogowych ma zostać zlikwidowana.
Dzięki przeprowadzonym pracom linia zostanie doprowadzona do stanu technicznego pozwalającego na rozwijanie prędkości 120 km/h przez pociągi pasażerskie i 80 km/h przez towarowe. Podróż będzie więc szybsza. Cała infrastruktura ma zostać dostosowana do ruchu taboru o nacisku na oś do 22,5 ton.
Prace mają objąć także odwodnienie, systemy zasilania oraz należące do PKP PLK budynki i budowle. To ważne dla Wolsztyna, bo na naszej stacji PKP PLK planują kompleksową wymianę nawierzchni czterech torów oraz wydłużenie peronów. Perony zostaną podwyższone i wyposażenie w ławki oraz nowe oświetlenie. Dogodne dojście na perony zapewnić ma wyremontowane przejścia podziemne i wybudowanie pochylni dla osób o ograniczonej mobilności.
Termin składania ofert w przetargu upływa 5 października. Inwestycja będzie dofinansowana z funduszy unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego.