Dnia 13 listopada br. w Biurze Promocji i Turystyki odbyło się szkolenie dla podmiotów ekonomii społecznej, przedsiębiorców oraz lokalnych instytucji, dotyczące budowania regionalnego produktu. Warsztaty były kolejnym elementem mającym wesprzeć uczestników spotkań w procesie budowania partnerstwa lokalnego. Przypominamy, że od maja grupa wolsztyńskich przedsiębiorców, liderów oraz przedstawicieli stowarzyszeń spotyka się celem wspólnego wypracowania koncepcji ofert pobytowych i promocji turystyki w Gminie Wolsztyn, a tym samym stworzenia marki produktu lokalnego.
Szkolenie „Kreowanie marki regionu – jak zbudować wspólną wartość?” przeprowadziła dr hab. Magdalena Florek, profesor poznańskiego Uniwersytetu Ekonomicznego, specjalista z zakresu zarządzania oraz tworzenia lokalnych strategii marek polskich miast. Podczas warsztatów szczegółowo badano potencjał oraz zasoby Gminy Wolsztyn, na których można by wypracować lokalną markę turystyczną. Szczególne emocje związane były z sytuacją dotyczącą Parowozowni Wolsztyn. W opinii uczestników szkolenia parowozownia jest strategicznym elementem wyróżniającym nie tylko miasto, ale także całą gminę, wokół którego budowany powinien być wolsztyński produkt turystyczny. Pozwala na stworzenie niepowtarzalnej oferty wśród mniejszych miast położonych w cennym krajobrazowo i przyrodniczo regionie. Z analizy wynika, że bez właściwie przygotowanej oferty parowozowni cały wolsztyński rynek turystyczny mógłby odczuć negatywne tego skutki. Odnosi się to m.in.: do przedsiębiorców związanych z hotelarstwem czy gastronomią, ale i podmiotów pośrednio uczestniczących w tworzeniu produktu turystycznego, jak: oferta kulturalna, sportowa, transport, wytwórcy regionalnych pamiątek, czy tradycji kulinarnych. W wyniku warsztatów i konstruktywnych dyskusji w poszukiwaniu rozwiązania jedną z koncepcji grupy jest organizacja konferencji z zakresu turystyki kolejowej w 2020 r.
Kontynuacją rozpoczętych wiosną spotkań dotyczących turystyki w Gminie Wolsztyn jest kolejne szkolenie, bezpłatne, które odbędzie się 28 listopada, tym razem z zakresu promocji. Organizatorami wydarzenia są: Stowarzyszenie Centrum PISOP oraz Urząd Miejski w Wolsztynie, którzy zapraszają wszystkich zainteresowanych. Szczegóły niebawem na stronie wolsztyn.pl.